Ce ar trebui sa stim despre motoarele de cautare, pentru un SEO de succes?
Pentru a realiza o promovare de tip SEO (search engine optimisation) de calitate, important este sa aflam cum functioneaza motoarele de cautare, care este principiul dupa care acestea stabilesc rankingul si ce anume se asteapta utilizatorii sa gaseasca pe site-ul dumneavoastra.
Avand in vedere faptul ca motoarele de cautare reprezinta principala sursa de vizitatori pentru un website, si mai ales faptul ca ele sunt proiectate sa afiseze rezultatele in functie de importanta paginii web respective, pentru a realiza un SEO de calitate este foarte adevarat ca trebuie sa tii seama si de „pretentiile” motoarelor de cautare.
Practica destul de larg raspandita, si anume aceea de a incerca sa „pacalesti” motoarele de cautare este o practica ” pe termen scurt” , mai devreme sau, in cel mai fericit caz, putin mai tarziu, acestea vor renunta la site-urile lipsite de continut util, si care ofera doar cuvinte cheie.
Prin definitie SEO reprezinta activitatea de imbunatatire a promovarii unui site in vederea cresterii numarului de vizitatori care gasesc site-ul cu ajutorul motoarelor de cautare.
Cum decid motoarele de cautare care site este util si care nu? Evident, ca se folosesc de mai multe metode. Din practica, pot spune ca sunt peste 200 de factori fiecare cu nivelul lui de importanta.
Sunt doua directii importante in promovarea unui website: on-site si off-site. SEO on-site masoara cat de bine este pregatit website-ul pentru motoarele de cautare, off-site masoara nivelul de popularitate al website-ului in mediul online (mentiuni in alte website-uri).
Din punct de vedere off-site, motoarele de cautare vor verifica numarul de link-uri catre pagina respectiva. Realizarea unui sistem bine pus la punct de link-uri catre pagina este foarte utila unei activitati bine structurate de SEO. Crearea de link-uri-fantoma nu este la fel de bine-vazuta de catre crawleri, si daca, la un moment dat se depisteaza legatura cu astfel de link-uri , Houston, you`ll have a problem!
Un factor important in obtinerea unui ranking bun, ramane totusi modul de a raspunde la intrebarile de cautare cele mai uzuale, respectiv , metoda asa-numitelor cuvinte-cheie.
Cu toate acestea , atat Google, cat si bing, unele dintre cele mai importante motoare de cautare afirma ca duc o lupta foarte acerba impotriva textelor fara continut , care abunda in cuvinte-cheie si care incearca sa pacaleasca motoarele de cautare , fara sa ofere nimic vizitatorilor de pe pagina.
Intr-adevar, motoarele de cautare sunt setate sagaseasca raspunsuri, insa vor ordona aceste raspunsuri in functie de relevanta si importanta lor fata de utilizatorul uman, de aceea vor cuantifica aceste detalii in functie de popularitatea site-ului.
Google sfatuieste search marketerii sa se bizuie pe pagini pline de informatie utila, interesanta, care sa se adreseze unor consumatori reali, nu unor motoare de cautare, asigurati-va de faptul ca utilizati cuvinte-cheie pentru cautarile cele mai semnificative, nu ingropati continutul in programe media ample, si verificati ca aceste programe nu ascund unele link-uri prin protejare cu parole de logare sau in alt fel si nu plasati text semnificativ peste imagini.
Crawlerii motoarelor de cautare nu sunt creati sa introduca parole sau sa citeasca texte de pe imagini.
In rest, testati orice modificare de continut sau forma adusa site-ului, si veti gasi varianta perfecta.
Noi va dorim Succes!