Penguin update in 2015? Ce ar trebui sa facem

/ Evenimente IT, Internet, SEO, Stirile Editiei / 1326 Vizualizari /
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Acorda un calificativ articolului!)
Se încarcă...

Comunitatea SEO pare convinsa de faptul ca in anul 2015 vom avea surpriza celui mai recent update Penguin. Ce va aduce nou acest update? Nu avem decat speculatii la aceasta ora, speculatii pe care le vom discuta in cele ce urmeaza.

Ce stim

1Afirmatia lui Garry Illyes de pe Twitter a bagat spaima in toti expertii SEO, iar iminenta lansarii celui mai recent update Penguin aduce fiori in orice posesor de site.

Desi discutia despre link-uri nu tocmai corecte pare sa fie deja perimata, trebuie sa mentionam faptul ca fiecare lansare de update a pus in lumina site-uri care utilizau noi si noi metode de eludare a regulilor fair-play-ului. De fiecare data au fost identificate site-uri ilicite sau cu promovare dubioasa care scapasera versiunilor anterioare.

Desi cu totii ne-am fi dorit ca aceste situatii sa fie din ce in ce mai rare, si pana la aceasta ora problema link-urilor spam sa fi disparut complet, nu avem nici un motiv sa credem ca de data aceasta situatia va fi in vreun fel diferita fata de anterioarele update-uri.

Ce presupunem

Intreaga comunitate este de parere ca marea schimbare pe care o va introduce acest update va consta in actiunea in timp real, atat pentru banarea site-urilor ilicite cat si reabilitarea lor in conditiile intrarii in normalitate.3

Desi gurile rele sustin ca si  despre Panda se zvonea initial interventia lunara, aceasta faza a durat trei zile, ca orice minune, volumul mare de site-uri necesar a fi verificate, plus contestatiile si reabilitarile, au impiedicat mentinerea ritmului initial pe o perioada foarte mare de timp.

Ce avem de facut

In aceste conditii este recomandabil sa nu pierdeti ocazia de a revizui cu atentie structura de link-uri a site-urilor pe care le administrati, ca sa fiti sigur ca nu aveti a va teme de nici o amenintare care ar putea sa vina din partea noului update.

Chiar si fara amenintarea acestui update, nu este niciodata o idee rea sa verificati structura link-urilor site-urilor.  Spam-urile pot aparea chiar si fara sa fie intentionate, iar scuza cu „nu am stiut” , din pacate nu sta in picioare, in nici un caz.

2De unde incepem

Distributia textului ancora

Este deja arhi-cunoscut faptul ca e de preferat ca textele ancora sa nu fie identice cu link-urile la care se refera, variatia ar trebui sa se refere la URL, brand, fiind de preferat utilizarea de cuvinte-cheie non-descriptive si long-tail.

Nu pare sa existe o „cifra de  aur” sau o „proportie castigatoare” a utilizarii acestui tip de promovare si nici in modul de distributie a cuvintelor cheie in text, insa trebuie sa luati in considerare o varianta de inserare a brandului in textul ancora, avand in vedere ca o mare parte dintre vizitatori va gasesc in acest fel.

Peak-urile din grafice

Atunci cand decideti sa analizati structura backlink-urilor, trebuie sa cautati orice pare anormal ca si evolutie, orice crestere brusca de vizitatori, de link-uri, orice crestere brusca de popularitate, verificati sursa acestei cresteri de popularitate si eliminati-o daca este o sursa ilicita, pana cand apare update-ul Penguin.

Metode de „intrare in legalitate”pinguin

O versiune destul de frecvent utilizata este dezavuarea link-urilor spam. dezavuarea este o decizie cu doua valente, pe de o parte este foarte important sa demonstrati  fata de Google parerea dumneavoastra in ceea ce priveste acest tip de link-uri care au ca subiect site-ul gestionat, mai ales in conditiile in care exista link-uri spam care se indreapta catre respectivul site.

Cu toata aceasta, insa, dezavuarea nu este in nici un caz un substituent al inlocuirii link-urilor spam, respectiv, nu va disculpa de utilizarea acestei proceduri, iar in aceste conditii, intrebarea care ramane este de ce anume ti-ai dori sa atragi atentia Google asupra site-ului si a structurii lui de link-uri, atata vreme cat, pare evident ca pana la acest moment, a scapat de verificare.

Optimizati link-urile interne

Link-urile externe sunt atent tratate de algoritmii Google, dar este o gresala fatala sa tratezi cu indiferenta link-urile interne, care desi nu par a avea un impact covarsitor asupra ranking-ului, pot influenta in mod determinant modul in care motoarele de cautare verifica site-ul dumneavoastra, devenind astfel instrumente de manipulare a motoarelor de cautare. Google a transmis in cateva randuri semnale care se refera la supralicitarea link-urilor interne, astfel ca, o reverificare a acestora, ar putea sa fie benefica, de asemenea.


Alte articole din aceeasi sectiune

Asteptam cu interes punctul tau de vedere!

Email-ul tau nu va fi publicat. Toate campurile sunt necesare sa fie completate. Mesajul tau va fi moderat inainte de publicare.