SEO dincolo de cuvinte-cheie

/ Marketing Online, SEO, Stirile Editiei / 1294 Vizualizari /
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Acorda un calificativ articolului!)
Se încarcă...

Ce anume ar trebui sa stim atunci cand este vorba despre optmizarea unui site?

Daca se doreste explicarea in detaliu a acestei notiuni si a principiilor care stau la baza optimizarii unui site, discutia ar putea continua pana anul viitor pe vremea asta si subiectul sa nu fie pe deplin epuizat.

Ceea ce este esential de stiut , este faptul ca , sub nici o forma, SEO nu se limiteaza la imagini si text, la cuvinte cheie si imagini video, insa este vorba si despre acestea mai ales.

Ce reguli de aur trebuie avute in vedere?

  • In primul rand (aici stiu ca veti zambi) alegeti cuvinte cheie dintre cele mai uzuale, in domeniu, chiar daca ortografia PLOAEacestora lasa putin de dorit ( deh, sufera copywriter-ul pentru rank). Cuvintele cheie sunt cele care vor obliga motoarele de cautare sa afiseze site-ul pentru cautarea semnificativa. Daca sa zicem 100.000 de search-uri ortografiaza cuvantul „ploae” in loc de varianta corecta „ploaie”, indiferent cat de corect este ortografiat textul, pentru cei 100.000, site-ul dumneavoastra practic, nu exista. Nu este nici mai bun, nici mai putin bun, lipseste cu desavarsire.

 

  • Nu incarcati lista de pretentii, nu disipati subiectul in mai multe directii. Pentru  eficienta maxima, alegeti un subiect pe care il doriti tratat, altfel va veti pierde in cuvinte cheie si detalii care nu vor ajunge semnificative niciunde. Alegeti esentialul si in functie de cautarile cele mai frecvente in legatura cu subiectul respectiv.

De exemplu, daca aveti un site unde doriti sa prezentati articole de papetarie, este inutil sa va axati pe pixuri, totodata si pe stilouri  si  in acelasi timp si pe creioane, rigle, hartie de scris s.a.m.d. Alegeti topicul „papetarie” sau „articole de papetarie” si verificati care dintre aceste cuvinte este cel mai frecvent cautat pe internet.

  • Asezati cuvintele cheie acolo unde sunt cele mai vizibile, respectiv in numele site-ului, al domeniului, in descrieri, tag-uri,  in categoria cuvintelor cheie, categorii de blog-uri, titluri de pagini, si continut. Pentru a modifica mai usor aceste zone, in cazul in care utilizati WordPress, incercati All-in-One-SEO-Pack, pe care il puteti descarca de la butonul de mai jos:

    free download All in One SEO Pack de pe site-ul WordPress
    descarca gratuit All in One SEO Pack de pe site-ul WordPress
  • Creeaza link-uri interne de pe paginile cele mai importante. Foarte multe sisteme de management de continut sunt capabile sa faca asta in mod automat, insa daca cel pe care il folositi nu este capabil sa o faca, ar fi indicat sa va ocupati dumneavoastra in locul lui.

 

  • Utilizati o structura permalink care sa contina cuvinte cheie, in  loc de numere de pagina sau mai stiu eu ce traznaie de  metoda. Utilizarea cuvintelor cheie in structurile URL, aduce un plus de valoare in ranking si nu e deloc de neglijat. Cu alte cuvinte, in loc sa aveti URL-uri de genul: http://siteulmeu.com/?p=22, poate ar suna ceva mai interesant ceva de genul: http://siteulmeu.com/cernealafax , de exemplu.

 

  • Renuntati la absolut orice care ingreuneaza incarcarea paginilor pe site-ul dumneavoastra. Este foarte important sa verificati periodic viteza de incarcare a paginilor site-ului si pentru aceasta puteti folosi urmatoarele link-uri: Google PageSpeed,   WebPageTest, sau instalati Yslow.

 

  • Descrieti imaginile de pe site cu ajutorul cuvintelor cheie alese, atat in descrierea principala, cat si in descrierea alternativa, pentru a da un plus de boost ranking-ului paginii respective.

 

  • Plasati link-uri catre pagini similare cu continut semnifiativ, atentie la numarul si pozitia acestora, si tineti cont ca fiecare link amplasat pe pagina dumneavoastra constituie un vot in plus pentru pagina pe care o citati.

 

  • Improspatati-va site-ul frecvent, pentru ca, un site chiar deosebit de interesant si de captivant se demodeaza rapid, piata este in continua cautare de nou si un aspect clasic, de multe ori stanjeneste. In plus, site-urile cu continut dinamic sunt mai bine pozitionate in ranking, fata de site-urile statice, motiv pentru care blog-urile sunt o adevarata mina de aur pentru site-uri.

 

  • Asigurati-va ca site-ul dumneavoastra este indexat in motoarele de cautare. In general acest lucru se petrece automat, insa exista riscul  ca, din motive independente de vointa (dar nu si de actiunile dumneavoastra) site-ul sa nu fie vizibili pentru crawleri. Cel mai bine este sa adaugati direct site-ul dumneavoastra in motorul de cautare ( Google a renuntat la aceasta facilitate, insa va puteti in continuare ocupa de Yahoo si Bing).

 

  • Negociati link-uri cu parteneri. Este foarte important ca sa existe pagini care va citeaza si , din acest motiv, incercati sa gasiti parteneri din acelasi domeniu care sa fie dispusi sa va ajute citandu-va sau adaugand link-ul dumneavoastra pe pagina lor. Incercati.

 

  • Nu modificati numele domeniului in functie de preferintele cautarilorm ori de cate ori acestea se schimba. Veti bulversa totul fara un profit care sa merite.

 

  • Si nu in ultimul rand, scrieti ca un om, pentru oameni, nu pentru robotii de cautare. Pana la urma, faptul ca treziti sau nu interesul cuiva dispus sa petreaca 1-2…10 minute pe site-ul dumneavoastra, eventual sa revina cu placere in mod repetat ramane factorul determinant in asigurarea unui loc fruntas in ranking.

Desi aceste lucruri sunt cumplit de banale pentru un expert SEO, avem cu totii, de-a face zilnic cu clienti care isi doresc sa stie , sa afle si sa inteleaga. Plus de asta, sa nu uitam de unde am pornit si cum am dat cu capul de toti peretii pana am gasit „formula secreta”.


Alte articole din aceeasi sectiune

Asteptam cu interes punctul tau de vedere!

Email-ul tau nu va fi publicat. Toate campurile sunt necesare sa fie completate. Mesajul tau va fi moderat inainte de publicare.