Strategii pentru social media

/ Marketing Online, Stirile Editiei / 3981 Vizualizari /
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Acorda un calificativ articolului!)
Încarc...
Retelele sociale ofera utilizatorilor aproape tot ceea ce isi doresc acestia sa gaseasca. Prieteni, public, piata, destindere si relaxare. Toate intr-un singur loc. Ceea ce inseamna ca aceste retele reusesc sa devina zone de interes pentru oricine doreste sa isi promoveze un site. La randul lor, retelele sociale fac tot posibilul sa isi fidelizeze utilizatorii si ca atare, numarul lor sa creasca continuu.  Nu vom nega avantajele si importanta „search”-urilor de pe motoarele de cautare, insa  gasirea raspunsului pe o retea de socializare pare sa imbine in modul cel mai interesant utiliul cu placutul.

Din acest punct de vedere prezenta pe cele mai importante retele de socializare devine un „must”, indiferent daca produci suruburi sau rachete spatiale, daca ai un site sau un blog, daca esti singur sau in echipa.

Cum se incepe o campanie de Social Media?

Marketingul pe retelele sociale trebuie sa fie parte a strategiei SEO, si pe masura ce retelele sociale devin tot mai populare, fara doar si poate ca Google, precum si celelalte motoare le vor introduce, intr-un fel sau altul in raspunsurile returnate, fie ca si parametru in algoritmul de ierarhizare, fie ca raspuns direct la search.

Din aceasta cauza, ignorarea marketingului pe retelele sociale este o idee cat se poate de proasta.

Evident ca este imposibil sa aloci timp si bani pentru a fi prezent pe toate retelele de socializare, in egala masura, din acest punct de vedere, singura solutie este alegerea celor mai reprezentative, atat din punctul de vedere al audientei cat si al business-ului practicat.

Ce fel de retea sociala va caracterizeaza mai bine afacerea?

social marketingPrimul pas este sa raspundeti la intrebarea: aceasta retea sociala este potrivita pentru brandul si mesajul firmei? Cu alte cuvinte, aveti ce cauta pe acolo? Ati parea ca pestele in apa in zona respectiva sau nu aveti nimic comun cu ceilalti?

Ca sa fiu mai explicita, producatorii de echipamente de protectie a muncii ar parea cel putin ciudat sa se bazeze pe marketingul de pe o retea matrimoniala.

Cele mai celebre retele sociale, cum sunt Facebook si Twitter va ofera o gama variata de posibilitati de a va prezenta brandul, pe langa simpla prezentare din pagina respectiva.  Puteti in diferite moduri capta atentia  publicului, lansa reclame sau concursuri, puteti achizitiona spatiu de publicitate, s.a.m.d.

In ceea ce priveste alte retele sociale, acest lucru este destul de dificil si tine de maiestria si de efortul echipei de marketing pentru a obtine rezultatele asteptate.

Asigurati-va de faptul ca va doriti sa investiti in respectiva retea sociala, ca publicul respectiv este interesat de oferta dumneavoastra si ca investitia versus rezultate va va satisface asteptarile.

Care este reteaua sociala utilizata de audienta pe care v-o doriti?

Oamenii folosesc diferite tipuri de retele sociale , in functie de zona, de preferinte si de asteptari. In momentul in care alegeti zona de marketing pe retele sociale, trebuie sa cunoasteti care sunt preferintele persoanelor ce sunt interesate de brandul dumneavoastra.

Pentru aceasta, TREBUIE sa va cunoasteti publicul. Acest lucru inseamna sa investiti ceva timp si bani in cercetare, insa nu veti avea motive sa regretati investitia facuta.

De exemplu, pentru o companie de tipul business-to-business, cel mai indicat este sa abordeze retele sociale de tipul LinkedIn, iar daca va bazati pe o audienta formata din adolescenti, Snapchat, Instagram , Vine si Tumblr, par sa fie zonele cele mai frecventate.

Ce anume nu puteti ignora

Indiferent de brandul pe care il promovati, de zona si regiunea creia va adresati, de publicul-target, s.a.m.d, este imposibil sa ignorati cele mai utilizate retele sociale, respectiv Facebook, WhatsApp, Skype, Instagram si Twitter
Facebook are in mod curent peste 1,5 miliarde de utilizatori activi in fiecare luna, reprezentand peste 20% din intreaga populatie a globului si din acest motiv, reprezinta o piata semnificativa, dar si concurenta este pe masura.

In Romania inca se fac pasi lenti in acest domeniu, firmele mari dand tonul, restul incercand sa tina pasul, ceea ce va poate conferi  un mic avantaj, insa lucrurile se misca alert, si nu cred ca situatia nu se va schimba drastic in urmatoarele cateva luni. Pornind de la pagini de restaurante si teatre,  discutand despre firme producatoare de bunuri de larg consum, ajungem sa gasim din ce in ce mai multe pagini ale producatorilor industriali mari, pentru care piata consumatorilor directi nu este neaparat un target.

Creaza-ti strategia de marketing social!

Inca inainte de a deschide prima pagina pe o retea de socializare, este imperios necesar sa iti stabilesti o strategie unitara de marketing. Nu este cazul sa ratacesti prin desisurile retelelor de socializare cu lanterna, daca poti avea un reflector.

Este necesar sa nu pierzi niciodata din vedere raspunsul la urmatoarele intrebari:

  • Cui ma adresez?
  • In care retea sociala ma regasesc cel mai bine?
  • Unde imi gasesc publicul-tinta?

Cu aceste lucruri bine stabilite, veti reusi sa desfasurati campanii de succes pe cele mai reprezentative retele de socializare, utilizand un minim de resurse si de timp.


Alte articole din aceeasi sectiune

Asteptam cu interes punctul tau de vedere!

Email-ul tau nu va fi publicat. Toate campurile sunt necesare sa fie completate. Mesajul tau va fi moderat inainte de publicare.