Batalia SEO se incheie cu victoria Google

/ Marketing Online, SEO, Stirile Editiei / 2759 Vizualizari /
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Acorda un calificativ articolului!)
Încarc...

Pana nu demult, notiunea de optimizare a unui website, Search Engine Optimization ( SEO), era o notiune vaga, destul de  inconsistenta si de putin interesanta pentru creatorii de site-uri. Intre timp, aceasta notiune a devenit  capitala si are  cea mai mare pondere in aprecierea calitatii unui site.

La inceput, parea admisa orice manevra pentru pozitionarea in top a unui site, inclusiv spamming-ul botilor Google, nume de rasunet in domeniu recunoscand acum, faptul ca pana in jurul anului 2005, apelau cu incredere la construirea de retele de link-uri mai mult sau mai putin reale, cu rezultate pozitive pentru situarea site-urilor clienților lor pe locuri semnificative în ranking . In acel moment Google a decis sa riposteze, prin introducerea de noi algoritmi, meniti sa contracareze caile mai puțin ortodoxe de avansare in ranking.

SEO1A urmat o perioada destul de agitata de atacuri și riposte,  o adevărată bătălie pe viață și pe moarte, bătălie din care au pierdut, în final proprietarii firmelor care au ales una sau alta dintre tacticile de marketing online, dintre firmele care ofereau cel mai tentant SEO, și ale caror site-uri azi erau în top, mâine -penalizați,  s.a.m.d.

În acest moment, activitatea de marketing online, presupune în primul rand un efort colectiv, spirit de aventura și mai ales text util, prezentat intr-o maniera care sa capteze atentia cititorului, situatie in care nu doar Google are de castigat.

In plus, o firma SEO care cunoaste indeaproape comportamentul vizitatorilor site-ului si  se pliaza rapid pe schimbarile din piata, reuseste sa ajunga in top. Nu mai sunt de ceva vreme posibile salturile „artificiale” de cate 50 de pozitii odata, sau avansarea in doua zile cu 2-3 pozitii, insa, vestea buna este ca, odata ajuns in varful piramidei, nu te poti trezi cu surprize „peste noapte”. Pe de alta parte, daca te culci pe urechea ca site-ul este gata si nu adaugi  periodic ( oricat de des posibil) continut de valoare, risti sa iesi din piata treptat dar sigur.

Evident ca, de aici nu are de castigat doar Google, prin captarea atentiei utilizatorilor sai, ci, in special utilizatorul, care gaseste continut de calitate, prezentat intr-o maniera accesibila si interesanta, si care se innoieste suficient de des cat sa ramana captivant si interesant.

Pe de alta parte, efortul Google de a diminua importanta firmelor de SEO este inutil, pentru ca, atata vreme cat motoarele de cautare influenteaza afluxul de vizitatori reali pe o pagina sau alta, vor exista firme care sa incerce sa canalizeze acest flux, preferential. De aici se naste controversa SEO versus Google.

Prin regulile pe care le-a modificat periodic, Google, practic a fortat firmele de SEO sa livreze continut real, util, sa creeze si sa expuna site-uri din ce in ce mai bune, sa evolueze  practic intregul sistem in sens normal, in beneficiul tuturor.

Schimbarea algoritmilor, initiata de Google ori de cate ori au considerat-o necesara, a fost de cele mai multe ori ocazia de a penaliza zeci si sute de site-uri care livrau continut departe sau irelevant fata de interesele cititorilor. Consecinta acestor schimbari, o constituie faptul ca astazi, nu se mai ia in considerare spamming-ul, constructii de link-uri fantoma s.a.m.d. ci se discuta despre relevanta constinutului, despre modul de prezentare, despre atentia asupra intereselor publicului-tinta, despre studierea feed-back-ului din piata, in momentul in care se incepe campania de promovare a unui site.

SEO2O perioada, Google a lucrat cu comunitatea SEO, impartasind acestora principiile schimbarilor pe care intentiona sa le produca, astfel incat sa permita reorganizarea site-urilor in conformitate cu aceste schimbari. Practic, Matt Cutts,  seful echipei Webspam de la Google, a fost dispus, o vreme, sa discute cu reprezentantii comunitatii SEO, sa explice, sa detalieze si sa para deschis la sugestiile si propunerile acestora.  De ceva vreme , insa, Cutts pare a fi intr-o vacanta prelungita, iar  canalul de discutie, pare blocat. Totodata, update-urile induse de Google s-au rarit.

Sa fie, oare Google satisfacut cu echilibrul la care s-a ajuns in acest moment?

Probabil ca da. Poate ca vor mai veni ajustari pe ici pe colo, sau, poate ca este liniste dinaintea furtunii. Marea majoritate a celor care isi exprima o parere in acest sens, opteaza pentru prima varianta, putini considera probabila cea de-a doua.

Oricum, Cutts, inainte de plecarea sa in aceasta vacanta care pare fara sfarsit, a atras atentia asupra continutului de calitate al site-urilor, afirmatie pe care, desi multi ar fi putut-o interpreta ca atragerea atentiei asupra cuvintelor-cheie (practica ce nu este complet necunoscuta celor care fac marketing), comunitatea SEO deja a inteles faptul ca, nu doar acestea vor asigura succesul site-ului promovat.

Desi pe plan individual, site-urile lupta in continuare pentru castigarea unui rank superior, promovarea site-urilor prin metode artificiale nu mai este eficienta. Situarea pe un nivel superior inglobeaza eforturi care trebuie sa cuprinda profesionalism si experienta, ore de mentenanta si studiu de piata, atentie la miscarile competitorilor in domeniu si la evolutia pietei. Echipe minime de 2-3 programatori cu experienta, care incropeau siruri de cuvinte-cheie de multe ori fara noima, care apelau la ferme de link-uri, la spam sau alte metode rapide, nu mai au ce cauta in piata SEO. Din acest moment, accentul se pune pe profesionalism si experienta, pe atentie si orientare catre client.

Putem spune ca Google a castigat batalia pentru utilizatori. Acestia vor beneficia de site-uri mult mai utile si mai moderne, user-friendly, site-uri care sa aduca noutati, nu sa repete la nesfarsit informatii perimate si pe care vizitatorii isi doresc sa revina cat mai des, in beneficiul lor si , implicit al lui Google, care nu este complet dezinteresat de cresterea numarului de utilizatori si a timpului petrecut de acestia pe site-uri.


Alte articole din aceeasi sectiune

Asteptam cu interes punctul tau de vedere!

Email-ul tau nu va fi publicat. Toate campurile sunt necesare sa fie completate. Mesajul tau va fi moderat inainte de publicare.