Previziuni SEO si SEM pentru site-uri de succes in anul 2015

/ Grafica, Internet, Marketing Online, SEO / 1951 Vizualizari /
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Acorda un calificativ articolului!)
Se încarcă...

Ce asteapta marketerii si clientii acestora de la anul 2015? Care au fost tendintele dominante pentru anul care a trecut si ce se intampla cu ele in anul care abia a inceput?

Analizand evolutia tendintelor in Online Marketing, putem spune ca piata  online este intr-o rapida evolutie, tinand pasul cu ceea ce se intampla din punct de vedere tehnologic, in mediul online.

Daca acum cativa ani doar, un site bine structurat se bucura de succes cu un minim de intretinere, cun pic de grija la link-uri si cam atat, acum , popularizarea pe retelele sociale, accesibilitatea site-ului pe cat mai multe tipuri de dispozitive, designul si mentenanta isi spun cuvantul in eficienta unui site.

Analizand tendintele de ultim trimestru al anului 2014, putem considera urmatoarele directii de in care ar trebui sa ne concentram atentia in realizarea si promovarea unui site.

seo2

 

 

  • 2015 -anul dispozitivelor mobile. Avalansa de tehnologie mobila din ultima vreme  nu avea cum sa nu isi puna amprenta asupra marketingului online. Tablete, phablete, telefoane mobile, smartphone-uri, sunt din ce in ce mai accesibile , mai complexe si mai usor de utilizat pentru cautarea pe internet.

Motoarele de cautare tind si ele sa se adapteze de la an la an acestor tipuri de dispozitive, astfel incat, un site care trateaza search-ul mobil cu indiferenta este un site incomplet si va deveni in curand un site mort. Previziunile sunt ca in 2015 search-urile de pe dispozitive mobile sa depaseasca numeric substantial search-urile de pe desktop-uri. Daca site-ul nu este mobile-friendly…

Raspunsul la aceasta problema-responsive deisgn.

Noi am tratat acest  subiect cu cateva luni in urma, sugerand importanta din ce in ce mai mare a designului responsiv in elaborarea unui site.seo3

  • Content marketing rules Lansat ca un curent in comunitatea SEO, content marketingul castiga teren si importanta, mai ales dupa intrarea in vigoare a update-ului Google PIGEON, care a pus accentul pe continut de calitate, unic si cat mai util, in structura site-urilor.

„Gurile rele” spun ca acesta va fi calul pe care se va paria masiv in 2015, site-urile cu continut original, de calitate se vor situa in fruntea celor al caror continut a ramas un balast de cuvinte cheie , hapuri pentru crawleri si motoarele de cautare.

Relevanta textelor, fata de cautare isi va spune cuvantul, insa va fi importanta si structurarea textului, astfel incat detaliile necesare sa fie usor de gasit  si la indemana utilizatorilor.

 

  • Informatii structurate. Acest tip de structura permite unui site sa afiseze o cantitate mai mare de continut in spatiu restrans, usor de identificat de catre utilizatori, mult mai accesibil si preferat site-urilor traditionale.

Chiar in aceste conditii, nu toate site-urile se preteaza la sisteme de informatii structurate ( o aproximare larga ar ajunge undeva in jurul a 0,3% dintre site-uri), insa cele care se preteaza, castiga cel putin 4 pozitii printr-o astfel de structura.

 

  • Bloggerii si Media. Interesul manifestat de catre persoane recunoscute ca autoritate in materie  va deveni ” aur” pentru SEO, Google acordand o atentie din ce in ce mai mare site-urilor Media cu recunoastere.

Networking-ul cu jurnalisti de notorietate este in anul 2015 „gaselnita” momentului, un atu important pentru promovarea site-urilor.

 

  • Popularizarea platita a site-ului nu mai este suficienta, dar este indispensabila. Marketerii sunt obligati sa isi promoveze site-urile in masa, acordand o importanta deosebita postarilor promotionale. Ca urmare a acestei tendinte, postarile promotionale pe retelele de socializare vor deveni rutina, site-urile fara promovare platita pierzand sansa de a se afirma.

 

  • Personalizarea cautarii.  Dispozitivele moderne vor integra treptat ( marea lor majoritate deja au inceput) sisteme de ascultare pasiva, capabile sa prevada intrebarile dumneavoastra, intentiile, in ideea de a va oferi rezultate relevante, personalizate, care sa va satisfaca dorintele si asteptarile.

Din acest punct de vedere, adaptarea continutului site-ului la nivelul asteptarii utilizatorilor este deosebit de importanta. Pentru aceasta, marketerii ar trebui sa stie deja carui public se adreseaza, ce interese si nevoi are publicul-tinta si sa se indrepte cu intreaga structura a site-ului in aceasta directie.

seo 4

  • Abordarea platformelor mai aerisite. Conform teoriei oceanului albastru ( cei care nu cunosc ideea se pot edifica  aici ), in 2015, tendinta marketerilor este de a se indrepta catre platforme mai putin populate, unde este mai simpla si mai accesibila atingerea unei pozitii de top, in detrimentul platformelor cu foarte multe site-uri, este de parere Taruna Manchanda – marketer la Wingify Software Pvt. Ltd.

Dupa parerea acesteia, reclamele pe Bing, de exemplu, vor fi cu mult mai eficiente, pentru ca volumul de trafic este mai mic si competitia nu este la fel de acerba.

  • Reclamele video. Amplasate pe site-uri de specialitate, asa cum este Youtube, ofera potential pentru recunoasterea firmei si cresterea volumului de conversatii, ca atare are efect benefic in promovarea site-ului.

 


Alte articole din aceeasi sectiune

Asteptam cu interes punctul tau de vedere!

Email-ul tau nu va fi publicat. Toate campurile sunt necesare sa fie completate. Mesajul tau va fi moderat inainte de publicare.