Aspecte care fac din link-building mai degraba un cosmar

/ Marketing Online, SEO / 2768 Vizualizari /
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Acorda un calificativ articolului!)
Încarc...

2015 nu a fost chiar cel mai simplu an pentru link-building, marea majoritate dintre cei care isi structurau campania pe acest atu au renuntat treptat sa continue. Optand pentru o strategie noua, de construire naturala a link-urilor ca urmare a unui continut bogat in idei interesante, non repetitive, axandu-se pe atragerea, pe castigarea interesului pietei in mod cu totul si cu totul natural.

Care sunt diferentele intre un link menit sa ajute si unul care va va crea neplaceri?

Din punctul de vedere al motoarelor de cautare avem cateva directii pe care le vom dezbate in cele ce urmeaza:

  • Domeniu indoielnic, link-uri cu site-uri lipsite de relevanta

link buildingCu cat un site este mai relevant in domeniu, mai vizitat, castiga autoritate, si se situeaza pe un nivel mult mai ridicat  in search. Link-ul site-ului tau catre unul de acest gen, chiar si daca apar rar, sunt mai benefice pentru pozitionarea site-ului tau decat mai multe link-uri ale unor site-uri inferioare ca si autoritate. Un link catre un site cu autoritate scazuta, poate sa dauneze nivelului de „reputatie” al site-ului dumneavoastra

  • Link catre o sursa irelevanta ca si continut

In acceptiunea moderna a Google continutul este determinant in aprecierea relevantei unui site. Nu este suficient sa gasiti link-uri care sa indice catre site-ul dumneavoastra, desi nu este deloc lipsita de importanta aceasta idee, link-ul trebuie sa fie asociat cu continutul site-ului dumneavoastra. Daca sunteti fabricant de ace cu gamalie, nu are relevanta link-ul catre un site de branzeturi, oricat de bine cotat ar fi acesta. Incercati ca toate link-urile sa se inacdreze in context, pentru a putea fi considerate link-uri utile.

  • Repetitia e inutila

Este intr-adevar important numarul de link-uri, insa la fel de importanta este diversitatea acestora. Daca site-ul dumneavoastra are mereu si mereu link-uri de la aceleasi domenii, ar parea suspicios si Google ar putea sa amendeze un astfel de comportament, o structura variata de link-uri este mult mai normala, chiar daca site-ul are un subiect restrictiv.

  • Schimbul de link-uri

relevant contentCe e prea mult, strica. Daca aveti un site, sa zicem al unui prieten, si aveti un regim preferential cu acesta, respectiv, daca faceti schimb de link-uri, nu este o problema. Daca totusi aveti tendinta sa exagerati in speranta de a da un „push” de energie ambelor site-uri, veti avea surpriza de a constata un efect opus. Google amendeaza drastic astfel de practici.

  • Texte ancora-cuvinte cheie trezesc suspiciuni

Se pare ca sunt demult apuse timpurile in care era o practica fructuoasa  sa ai texte ancora cu cuvantul cheie pe care il doresti. In acest moment, cea mai sigura metoda de penalizare , este sa incerci asa ceva.

  • Departe de orice continut

Postarea de link-uri pur si simplu, fara sa existe nici un fel de continut sau cu continut de genul lorem ipsum este ok , atata vreme cat este vorba de un comment pe blog, de o postare pe forum sau in retelele de socializare, este indiferenta pentru Google.

Pentru restul de site-uri, este neaparat necesara existenta unui  continut cu semnatica bine structurata. Puteti in cel mai bun caz sa utilizati postarile pe bloguri externe, ceea ce va fi in avantajul dumneavoastra, in acest caz.

  • Link-urile parte a unei scheme

Desi nu mai sunt in topul popularitatii, link-urile nu sunt de aruncat la cos deocamdata. Participarea la orice schema de imprumut de link-uri este profund condamnata de Google. Evitati contractele de acest gen.

 

 


Alte articole din aceeasi sectiune

Asteptam cu interes punctul tau de vedere!

Email-ul tau nu va fi publicat. Toate campurile sunt necesare sa fie completate. Mesajul tau va fi moderat inainte de publicare.