SEM vs. SEO – avantaje, dezavantaje, diferențe

/ Internet, Marketing Online, SEO / 598 Vizualizari /
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Acorda un calificativ articolului!)
Se încarcă...

Optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare este un demers pe care l-au adoptat tot mai mulți dintre proprietarii de afaceri online, mai ales în ultimii doi ani. Este lesne de înțeles de unde această creștere de care beneficiază campaniile de promovare în mediul virtual, având în vedere modul în care pandemia a influențat contextul economic și obiceiurile de consum ale clienților.

SEO și SEM sunt cele două direcții principale pe care trebuie să acționeze proprietarii de site-uri pentru a deveni mai vizibile în pagina de răspunsuri ale motoarelor de căutare. Ce avantaje și dezavantaje oferă fiecare dintre ele, dar și prin ce diferă aceste două concepte, află astăzi de pe dozait.ro!

 

Ce reprezintă SEO și cum funcționează?

SEO este abrevierea de la sintagma din limba engleză ”Search Engine Optimization” (n.r. optimizarea interogărilor în motoarele de căutare). Practica SEO reprezintă o parte importantă a marketingului online, care folosește tactici organice pentru a spori vizibilitatea site-urilor în SERP. Practic, optimizarea organică în motoarele de căutare îmbunătățește clasamentul site-ului pentru care se desfășoară o campanie SEO în pagina de rezultate. În acest sens, o strategie eficientă cuprinde trei căi de acțiune, respectiv:

  • Componenta tehnică (cunoscută în limbajul de specialitate drept ”tehnic SEO”) – presupune optimizarea acelor elemente pe care un website le conține și care se referă la variabile precum: indexare, viteza, arhitectura site-ului, îmbunătățind atât experiența utilizatorului, cât și ”efortul” crawlerului.
  • SEO on-page – are ca scop optimizarea individuală a fiecăreia dintre paginile pe care le conține site-ul și vizează targetarea unor cuvinte cheie pentru a atrage trafic.
  • SEO off-page – construiește reputația și autoritatea unui site web; una dintre cele mai frecvent utilizate tehnici de SEO off-page presupune realizarea unui profil de backlinkuri.

Ce reprezintă SEM și care este rolul acestei tehnici?

Acronimul SEM ( de la Search Engine Marketing) reprezintă o tehnică de marketing care presupune plasarea de anunțuri publicitare în paginile motoarelor de căutare în baza unei biblioteci de cuvinte cheie. Având în vedere că am aflat acum definițiile conceptelor de SEO și SEM, putem menționa și principala diferență dintre cele două: mai exact, SEM este o strategie plătită, iar SEO reprezintă o creștere organică.

 

Alte diferențe între SEO și SEM

  • rezultatele obținute în urma campaniilor SEO și cele obținute prin SEM apar diferit în SEPR. Cele din cea de-a doua categorie sunt poziționate în partea superioară a paginii și sunt marcate prin mențiunea ”Ad”, plasată într-un chenar;
  • o anumită sumă din bugetul campaniei va fi retrasă de fiecare dată când un utilizator face click pe un rezultat SEM (pay-per-click). Nu există costuri atunci când cineva accesează un rezultat care face parte din cele organice;
  • campaniile SEM permit targetarea unui public țintă selectat;
  • rezultatele eforturilor SEM sunt imediate, în timp ce pentru a vedea rezultate pe durata unei campanii SEO este nevoie de timp. Ca un revers al medaliei, campania SEM va înceta imediat ce bugetul a fost consumat din click-uri, însă strategiile SEO menține poziția site-ului în SERP un timp destul de îndelungat după încetarea campaniei.

 

Pentru a beneficia de avantajele oferite de cele două tehnici de promovare în online despre care am vorbit astăzi, este ideal ca o campanie de marketing să le cuprindă pe amândouă. 

Citește și: Batalia SEO se incheie cu victoria Google – DozaIT


Alte articole din aceeasi sectiune

Asteptam cu interes punctul tau de vedere!

Email-ul tau nu va fi publicat. Toate campurile sunt necesare sa fie completate. Mesajul tau va fi moderat inainte de publicare.