Impresii de la Conferinta Yahoo Mobile Developer
Yahoo pare hotarat sa prinda din urma concurenta pe planul dezvoltarii in domeniul dispozitivelor mobile.
Prima conferinta de acest gen organizata in San Francisco, a avut-o ca gazda pe Marissa Mayer, presedinte si CEO, care a explicat sensul acestei conferinta ( schimbarea regulilor jocului in domeniul dispozitivelor mobile) si a dezvaluit Yahoo Mobile Development Suite, ce combina Yahoo App Publishing, aplicatiile Marketing si Search In, BrightRoll si Gemini ad networks cu proaspat achizitionatul ( anul trecut in vara a avut loc preluarea contra a 200 milioane $) Flurry Analitics. Aceasta strategie are scopul de a convinge dezvoltatorii de aplicatii mobile sa cumpere si sa-si hosteze reclamele.
Se pare ca achizitia Flurry este deja un castig pentru Yahoo, avand deja 200 000 de dezvoltatori pe platforma sa, dezvoltatori care ofera 630 000 de aplicatii pentru 1,6 miliarde de dispozitive.
Pe de alta parte, Yahoo a reusit sa isi atinga scopul propus pentru 2014, respectiv 575 milioane de vizitatori de pe dispozitive mobile, ceea ce le-a asigurat anul trecut, un castig de 1,2 miliarde de dolari, in acest domeniu.
Pozitia Yahoo de a permite dezvoltatorilor sa utilizeze elemente care sa ii ajute sa se dezvolte, sa se faca cunoscuti si sa castige bani facand ceea ce stiu sa faca, schimba radical tactica ultimilor ani, in care firmele de top concurau intre ele pentru lansarea de programe si aplicatii in diferite domenii. Avand in vedere amploarea pe care o are problematica dispozitivelor mobile, atat in ceea ce priveste utilizarea cat si securizarea utilizarii lor, Yahoo vine cu propunerea de a gazdui si prin aceasta, de a beneficia de inteligenta debutantilor, de dorinta acestora de a avea succes si practic la un pret de cost minim angajeaza tone de inteligenta, doar cu costurile de gestionare a aplicatiilor proprii.
Din punctul de vedere al Yahoo, sunt 3 directii de dezvoltare in acest moment, in domeniul dispozitivelor mobile, si anume cresterea achizitiilor, dezvoltarea aplicatiilor de mesagerie catre platforme complete, de exemplu de plata cu ajutorul dispozitivelor mobile, de conectare intr-un anumit domeniu de activitate, s.a. , precum si cresterea masiva a achizitiilor de phablete ( smartphone-uri cu dimensiuni mari apropiate de ale tabletelor – notiune introdusa de o serie de smartphone-uri de la Samsung).
Remarcand o crestere exponentiala a vanzarilor de dispozitive mobile ( really?!?), Yahoo urmareste sa isi aloce o parte din piata cu un minim de efort de inteligenta.
Tot acum, Yahoo prezinta cele doua aplicatii Flurry (Flurry explorer Analytics tool si Flurry Pulse), primul fiind un program de analiza care permite procesarea in timp scurt a intrebarilor, cel de-al doilea fiind elementul care permite dezvoltatorilor sa isi impartaseasca informatiile intr-un mod facil si elegant.
Conferinta s-a bucurat de succes din partea publicului, dar si din partea presei , Marissa Mayer avand toate sansele sa isi atinga obiectivele propuse cu ajutorul echipei sale.