Spark Electron review

/ Gadgeturi / 2908 Vizualizari /
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Acorda un calificativ articolului!)
Încarc...

Microcomputerele cum sunt cele  de genul Raspberry Pi ajuta la dezvoltarea internetului lucrurilor, notiune despre care am mai povestit in ultima vreme, avand un rol important in posibilitatea conectarii practic oricarui dispozitiv. In general, conexiunile sunt realizate prin Ethernet, Wi-Fi sau Bluetooth.

Spark revine in atentia noastra cu un nou proiect, si o misiune , de a schimba modul in care este abordata conectarea la internet a obiectelor casnice, la un pret de 39-59 $.

Placa de dimensiunile unui deget include un procesor ARM cu 128 Kb de RAM, 1 MB de memorie, un port USB  si , bineinteles, un modem celular si un slot de card. Conectat la un hard, cum ar fi un chip GPS, puteti sa il inglobati in curelusa de la gatul pisicutei dumneavoastra sau  al cainelui, fiind capabil sa va transmita date cu privire la locul unde se afla acesta, in conditiile in care prinde semnal gratuit sau dispune de conexiune la internet.

Totul pare perfect,  dar serviciul  de telefonie este destul de scump. Aici apare ideea inovatoare data de Spark.  Au facut pasul de la simpli furnizori  de hard, la operatori de retea virtuala – Mobile Virtual Network Operator (MVNO).

Ca si operatori, reusesc sa negocieze cu firmele de antene si sa obtina si sa furnizeze , la randul lor, internet la costuri  de circa 3$ pe luna pentru un megabyte, cu  1$ aditional pentru fiecare megabyte suplimentar utilizat.

Pare destul de putin, insa daca punem in discutie faptul ca aceste dispozitive, nu downloadeaza muzica si  nici nu vizioneaza filme pe internet, ci doar livreaza periodic ( destul de rar) mesaje text catre dumneavoastra, puteti ajunge la concluzia ca 1 megabyte este suficient de mult. Se poate estima ca dintr-un megabyte sa poata fi transmise pana la 20 000 de mesaje text.

Extinzand domeniile de utilizare la  sisteme de localizare pentru autoturisme, la sisteme de securitate de orice fel, la sisteme de reglare a conditiilor de ambient, conectarea la un computer central care permite inchiderea si deschiderea ferestrelor casei  dumneavoastra, pornirea masinii de spalat, a cuptorului cu microunde, arobinetului de la cada, deschiderea usilor garajului, hranirea animalului de companie,  verificarea  usii de la intrare s.a.m.d. toate se pot realiza la costuri minime, cu acest tip de dispozitiv.

Alte articole din aceeasi sectiune

Asteptam cu interes punctul tau de vedere!

Email-ul tau nu va fi publicat. Toate campurile sunt necesare sa fie completate. Mesajul tau va fi moderat inainte de publicare.