Ce anume trebuie sa stii atunci cand incepi sa creezi un site mobile friendly

/ Web Design / 1483 Vizualizari /
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Acorda un calificativ articolului!)
Se încarcă...

Un site mobile friendly presupune in primul rand fixarea unor strategii de marketing  cu obiective clare de afaceri, in care sa se stie fara chivoc ce anume se asteapta de la respectivul site, carei piete (audiente) i se adreseaza, ce anume ofera respectivei piete (servicii, informatii sau bunuri), in ce conditii le ofera si cat timp, ce anume este diferit in oferta fata de ce se gaseste pe piata, s.a.m.d.

Avand in vedere evolutia pe care o are in ultimii ani cautarea, crearea unei strategii care sa se adreseze cu predilectie vizitatorilor de pe dispozitive mobile, nu este o fita, ci devine pe zi ce trece o necesitate imperioasa. Dar inainte sa va aruncati cu capul inainte in crearea unui site adresat cu predilectie dispozitivelor mobile, este bine sa aveti bine fixate cateva detalii minime in ceea ce priveste asteptarile celor care vor beneficia de pe urma respectivului site.

Un factor care jeneaza destul de mult accesarea site-urilor create pentru desktop-uri de pe dispozitivele mobile il constinuie trunchierea informatiei, incarcarea dificila si nevoia de a utiliza frecvent scroll-ul pentru a naviga comod.

telefonCe inseamna Mobile friendly?

In primul rand un site mobile-friendly inseamna orice site capabil sa se incarce rapid de pe orice dispozitiv mobil, sa nu necesite utilizarea scroll-ului sus/jos sau stanga/dreapta, sa aiba butoane de navigare suficient de mari ca sa permita atingerea si sa o sesizeze. In plus un site destinat utilizarii de pe dispozitive mobile , nu ar trebui sa aiba continut care apare intermitent ( flash-uri) si in nici un caz pop-up-uri  enervante de genul „download….asta”

Acesta este un pachet minimalist de care trebuie sa tina seama un site destinat dispozitivelor mobile.

Un site profesionist este capabil sa anticipeze modul in care utilizatorul isi doreste sa navigheze pe site, sa prioritizeze continutul important cum este , de exemplu, zona de detalii de contact, zone de tipul click to call, s.a.

Design

Site-urile mobile friendly sunt relativ usor de conceput si in general nu costa foarte mult, in timp ce site-urile responsive sunt mai complicate si au un cost mult mai ridicat in prima faza.

In timp, insa, este probabil mult mai eficient sa dispuneti de un site responsive, care este mai usor de modificat si administrat decat doua sau trei site-uri in paralel, specifice unor dimensiuni diferite de display. Pe de alta parte, se pare ca in ultimul an, in 8 tari care reprezinta esalonul conducator al industriei si automatizarii, cautarea este mai frecventa de 4 ori de pe dispozitivele mobile decat de pe desktopuri.

Etapele realizarii unui site destinat acesarii de pe dispozitivele mobile

Pentru a realiza un astfel de site profesionist trebuie parcurse urmatoarele etape:

            Cine ar trebui sa se ocupe de gestionarea unui astfel de proiect?

Pentru eficienta, acest proiect ar trebui sa se  aloce unei singure persoane, care sa nu apartina niciunuia dintre departamentele cu interese specifice in acest proiect ( departamentele de achizitii, de marketing, de productie, daca este cazul, s.a.), departamente care ar putea sa incerce sa „traga spuza pe turta proprie”.

Persoana desemnata ar trebui sa apartina companiei sau familiei care va detine si utiliza site-ul, sa aiba autoritate pentru a impune schimbari si modificari de strategie necesare, fara sa existe pierdere de timp pentru obtinerea unei aprobari de la o terta persoana.

          grafic   Care sunt obiectivele? Sunt realiste? Se pot masura? Sunt cuantificabile?

Obiectivele unui astfel de site pot fi : prezentarea pe piata sau imbunatatirea imaginii companiei, produselor sau serviciilor comercializate de aceasta; cresterea vanzarilor ( toti isi doresc asta, nu?!!!); imbunatatirea portofoliului de clienti; captarea de trafic, s.a.

Mare parte dintre aceste obiective sunt usor de cuantificat, de exprimat fata de o situatie anterioara, in cazul firmelor prezente deja in mediul online, insa pentru o firma care debuteaza in aceasta zona, aceste obiective trebuie expres exprimate.

Odata stabilite obiectivele acestea, incercati sa va faceti o idee despre cum ar putea site-ul sa ajute la atingerea acestor obiective. Nu pierdeti niciodata din vedere obiectivele stabilite pentru ca, in functie de ele veti fi judecat si vi se va aprecia efortul de catre persoana desemnata sa gestioneze proiectul.

Pe de alta parte trebuie sa aveti in vedere ca site-ul creat sa atinga obiectivele in cel mai simplu si eficient mod. Pentru o astfel de abordare trebuie sa aflati ce problema au clientii firmei si care poate fi rezolvata prin crearea site-ului dedicat dispozitivelor mobile.

               Cui ne adresam?

Ne vom adresa clientilor obisnuiti ai site-ului clasic? Incercam sa accesam o piata noua?  Ce varsta au clientii nostrii? Ce venituri au si cum obisnuiesc sa si le cheltuie? Unde locuiesc? Cum vor gasi site-ul nostru? Ce dispozitive prefera sa foloseasca? Ce comportament au odata intrati pe site? s.a.m.d.

Raspunsul la aceste intrebari ne va ajuta sa cream profilul clientului target, si este deosebit de important pentru un site sa creeze profilul persoanelor carora se adreseaza  si in functie de acesta, sa isi prezinte continutul in cel mai accesibil si confortabil mod.

                 Ce necesitati satisface site-ul nostru?

Stabiliti cu exactitate ce  anume doresc utilizatorii dispozitivelor mobile de la site-ul dumneavoastra, Pentru fiecare profil creati necesitatea/ necesitatile specifice. Apreciati modul cum isi doresc utilizatorii sa foloseasca site-ul dumneavoastra, presupuneti ce anume cauta sa gaseasca pe site, ce isi doresc sa gaseasca, ce isi doresc sa faca in cazul in care au gasit sau nu au gasit ceea ce cautau. Pentru fiecare scenariu alegeti cateva directii principale de dezvoltare a site-ului.

Identificati ce anume ar putea bloca desfasurarea normala a relatiei cu clientul site-ului, zonele care se incarca mai greu, ariile neacoperite, s.a.

De exemplu este inutil sa prezentati cu mii de detalii un pachet sau un produs, insa sa puneti formularul de contact sau butonul de comanda / zona click for call, la capatul a 15 scroll-uri in 4 directii si dupa 3 solicitari sa va downloadeze nush ce trasnaie de aplicatii.

              om Ne pricepem sau chemam specialistii?

Raspunsul la intrebarile cu privire la profilul vizitatorilor trebuie atent  creionat pentru ca orice distorsiune poate sa conduca la interpretari gresite.

De exemplu daca site-ul este creat pentru impulsionarea vanzarii sau promovarii jucariilor destinate copiilor de 10-12 ani, si constatati din profilul clientilor site-ului destinat utilizatorilor de desktop-uri ca acesta este accesat cu predilectie de catre parinti sau profesori care isi doresc dezvoltarea  multilaterala a copiilor, este inutil sa afisati pe site butoane de comanda cu floricele si fluturasi, tutoriale solicitante sau reclame pe site-uri adresate copiilor de aceasta varsta, pentru ca, nu vor impresiona pe nimeni si nici nu vor putea fi usor accesate de catre clienti.

Daca va doriti sa castigati ca si piata adolescentii in cautare de jocuri noi si de noi metode de petrecere a timpului liber, atunci veti avea un mare succes cu floricele si forumuri specifice.

             Strategii cheie

Pentru a va asigura succesul , este necesar sa tineti cont de urmatoarele strategii, in succesiunea lor logica:

  • de ce este necesar acest proiect? ce trebuie sa aduca el nou?
  • ce e de facut?
  • cum trebuie facut? realizarea prototipului si testarea sa in piata
  • stabilirea formei optime
  • lansarea/ campania promotionala
  • service-ul ( mentenanta si optimizarea site-ului )

Ce orice in aceasta lume, daca nu aveti o fundatie stabila, totul se poate strica intr-o secunda oricata munca ati investit  pana la acest moment.


Alte articole din aceeasi sectiune

Asteptam cu interes punctul tau de vedere!

Email-ul tau nu va fi publicat. Toate campurile sunt necesare sa fie completate. Mesajul tau va fi moderat inainte de publicare.

Aboneaza-te acum pentru a primi Doza zilnica de IT
contact