Google confirma indepartarea reclamelor din partea dreapta a paginii de cautare

/ Marketing Online, SEO, Stirile Editiei / 1522 Vizualizari /
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Acorda un calificativ articolului!)
Se încarcă...

De aproape doua saptamani intreaga lume a celor care se ocupa de SEO freamata si schimba pareri.

google classic layout
Layout clasic

Eliminarea reclamelor din partea dreapta a paginii de cautare si inlocuirea lor cu doar 4 reclame in partea de sus a  acesteia, este de natura sa puna pe jar comunitatea marketerilor.

Banuielile si temerile acestora au fost deja cofirmate de Google, insa pentru cei avizati nu a fost nicidecum o surpriza, Google testand inca din mai 2006 un astfel de layout pentru pagina de cautare. In acea perioada se testa o versiune cu doua reclame si Google pare sa fi trecut pe rand prin teste cu 1 reclama pana la 4, in final aceasta versiune bucurandu-se de succes din punctul Google de vedere.

google new layout
Layout nou

Pe data de 18 februarie deja s-a inregistrat inlocuirea layout-ului paginii de cautare , in detrimentul versiunii anterioare cu reclame postate in partea dreapta.

Ce impact are acest layout asupra site-urilor care se bazau pe aceste reclame, este dificil de precizat, ce anume a  impins Google sa ia aceasta decizie si in ce directie se indreapta, putem doar sa speculam.

Cel mai probabil schimbarea a fost facuta pentru a putea sa  devina accesibile aceste reclame si utilizatorilor de dispozitive cu display-uri de dimensiuni mici, ceea ce ar presupune o crestere a pietii  pentru  cele 4 site-uri care „prind” zona de reclame. in detrimentul celor care  nu ajung sa se inscrie in cele 4 locuri castigatoare, care pierd astfel orice sansa de a „prinde” astfel prima pagina.

Aceasta mareste competitivitatea pentru primele 4 locuri si este posibil ca astfel Google sa incerce sa vanda locurile de top celor mai semnificative pagini.

Din punctul de vedere al Google, foarte clar exprimat aici  , vor beneficia de intaietate reclamele care in primul rand liciteaza cel mai mult pozitia respectiva, apoi de coeficientul de calitate si asa cum ne-am fi asteptat, impactul asteptat pentru reclama respectiva.

Practic Google castiga pe toate planurile.

Cel mai probabil, numarul de reclame afisate va fi variabil, si inca ne asteptam sa vedem modificari si tatonari din partea Google pana la stabilirea unor reguli „batute in cuie”, pe care comunitatea SEO sa le poata testa si intoarce pe toate partile.

 


Alte articole din aceeasi sectiune

Asteptam cu interes punctul tau de vedere!

Email-ul tau nu va fi publicat. Toate campurile sunt necesare sa fie completate. Mesajul tau va fi moderat inainte de publicare.