Ce presupune digitalizarea serviciilor publice

/ Aplicatii mobile, Internet, Software, Stirile Editiei / 89 Vizualizari /
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Acorda un calificativ articolului!)
Se încarcă...

Digitalizarea informației este esențială pentru îmbunătățirea competențelor angajaților din sectorul public, dar și pentru eficientizarea timpului angajaților. Și pentru că România este în cursul transformării digitale, vezi pe larg ce înseamnă digitalizarea serviciilor publice.

Evenimentele din ultima vreme, din timpul pandemiei, au impus schimbări la nivel organizațional pentru a accelera cursul firesc al lucrurilor atât în companiile private, cât și în administrațiile de stat. Implementarea și utilizarea serviciilor digitale au inclus folosirea tehnologiei la un alt nivel, iar asta nu poate să însemne decât o modernizare eficientă și extrem de utilă.

Ce presupune digitalizare informației

În prezent ne confruntăm adesea cu operațiuni birocratice greoaie ce duc la pierderi de resurse financiare și implicit la pierderea timpului fiecărui cetățean în parte. Digitalizarea informației aduce cu sine utilizarea tehnologiei avansate din mediul online pentru: comerț electronic, formulare online pe platforme specializate, plată online a taxelor și impozitelor, utilizarea documentelor semnate electronic în relațiile cu instituții publice, etc. Practic, toate operațiunile utile oricărei companii sau/și angajat făcute într-un timp mai scurt. Ce înseamnă asta mai exact?

 

Mai mult timp liber recuperat de la cozile la ghișee

În prezent în orice instituție te confrunți cu cozi și ore întregi de așteptare. Digitalizarea informației va duce la micșorarea timpului de așteptare și implicit reducerea timpului de rezolvare. Diversificarea mijloacelor de informare atrage o interacțiune mai eficientă în rândul tuturor persoanelor.

 

Mai multă transparență

Odată redusă birocrația și aglomerația, tehnologia avansată crește și aduce transparență prin automatizarea fluxurilor administrative. Vorbim despre soluții de sofware performante care sunt capabile să se adapteze cerințelor administrațiilor fără să consume foarte multe resurse.

  • Optimizarea folosirii resurselor materiale și implicit umane;
  • Optimizarea și eficientizarea timpului necesar prestării serviciilor;
  • Îmbunătățirea relațiilor dintre cetățeni și sectorul public;
  • Îmbunătățirea serviciilor publice în fața cețățenilor;
  • Simplificarea multor proceduri administrative;
  • Eficientizarea costurilor serviciilor publice;
  • Dezvoltarea infrastructurii;
  • Întărirea capacității administrative;
  • Asigurarea accesului la informație cu ajutorul inernetului;
  • Creșterea nivelului de pregătire al angajațiilor din domeniile publice;
  • Asigurarea transparenței în fața cetățenilor în ceea ce privește domeniul administrativ;
  • Creșterea calităților serviciilor oferite;
  • Consolidarea democrației și implicit ameliorarea ori eliminarea corupției.

 

Într-o viziune mai simplă, digitalizarea informației atrage după sine mai puțini factori de stres, mai puține cozi în instituțiile deja prea aglomerate și transmiterea informației corecte și clare. Modernizarea serviciului public are ca drept obiectiv creșterea capacității de a face față nevoilor cetățenilor.


Alte articole din aceeasi sectiune

Asteptam cu interes punctul tau de vedere!

Email-ul tau nu va fi publicat. Toate campurile sunt necesare sa fie completate. Mesajul tau va fi moderat inainte de publicare.